Drie zusters in de stad

Een organische documentaire over hoe het is en voelt om buitenlander te zijn in Nederland.

Zijn we nog onszelf als we ons moeten uiten in een andere taal?

Tsjechovs verhaal, onze ervaringen.

Stem theater is een samenwerking tussen ‘nieuwe’ Nederlanders en Nederlanders die hier geboren en getogen zijn.

Onder leiding van de Argentijnse regisseur Paula Juan Lima is de klassieker van Tsjechov uit elkaar gehaald en opnieuw gecompileerd. Uit de tekst werden herkenbare stukken gehaald die werden vertaald naar het eigen leven van de spelers. Het toneelstuk gaat over taal en taalverwarring, over nieuwe ontmoetingen en over nader tot elkaar komen. Hoe is het om je staande te houden op een nieuwe plek, in een nieuwe taal?

Tijdens de voorstelling laat de groep zien dat je, zelfs als je de taal niet perfect beheerst, gewoon op een podium kan staan.

‘Drie zusters in de stad’ is de derde productie van de in 2017 opgerichte Haarlemse theatergroep Stem.

De voorstelling was te zien in verschillende theaters en podia in Haarlem en omgeving, zoals bij de Bibliotheek Haarlem Zuiden Kennemerland, Theater' t Onderdak en tijdens de Vredesweek.

Het project is mede mogelijk gemaakt met een financiële bijdrage van de gemeente Haarlem en de Stichting Hofje Codde en Van Beresteyn.

• Drie zusters in de stad

Stem Theater presenteert:

Drie zusters in de stad

Zijn we nog onszelf als we ons moeten uiten in een andere taal?

Tsjechovs verhaal, onze ervaringen.